«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

یکی از ضرورت های امروز، آشنایی مردم با کتاب های تخصصی است

  • کد خبر: ۱۹۴۵۹۷
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
یکی از ضرورت های امروز، آشنایی مردم با کتاب های تخصصی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از ضرورت های امروز زندگی ما، آشنایی مردم با کتاب های تخصصی است و انتخاب یک کتاب درست می تواند نقش یک مشاور خوب را برای برطرف کردن مشکلات ایفا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امشب در حاشیه بازدید از فروشگاه پاتوق کتاب در منطقه بولوار میرزا کوچک خان، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب و کتابخوانی، بهانه‌ای است برای این که اهمیت کتاب و و نقش کتاب در رشد و تعالی و کیفیت زندگی مردم یادآوری شود.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های امروز زندگی ما، آشنایی مردم با کتاب‌های تخصصی است. هر فرد در مسیر زندگی خود با مسائلی روبرو می‌شود که انتخاب یک کتاب درست برای پاسخ به آن می‌تواند نقش یک مشاور خوب را برای برطرف کردن مشکل ایفا کند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: کسب مهارت‌های مختلف در زندگی می‌تواند از طریق مطالعه کتاب در ژانر‌های مختلف به افراد آموزش داده شود که بسته به علاقه مخاطب، نسخه رشد و تعالی او در زندگی و با معرفی کتاب مناسب اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه گفت: مجموعه اتفاقات پیش بینی شده در هفته کتاب در استان نیز برای تبیین بیشتر این ضرورت است. از جمله برنامه‌های این هفته، معرفی کتاب‌های خوب به مردم است و در این زمینه، کتابفروشی‌ها می‌توانند با تنوع کتاب‌های موجود، همیشه یک مشاور خوب برای مراجعه کنندگان و مخاطبان باشند.

تغییر در روند برگزاری نمایشگاه کتاب استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دلایل برگزارنشدن نمایشگاه کتاب استان گفت: نمایشگاه‌های گذشته کتاب استان، آسیب‌ها و نقایصی داشت. از یک سو فقدان انتشارات اثرگذار ملی در این نمایشگاه‌ها احساس می‌شد و از سوی دیگر، این نمایشگاه‌ها به اقتصاد کتابفروشی‌ها ضرر می‌زد. اینگونه موارد سبب شد که وقفه‌ای در برگزاری نمایشگاه‌های استانی داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر آن، با توجه به تغییراتی که در نمایشگاه کتاب تهران اتفاق افتاد و تجربه خوبی که در فروش مجازی کتاب توسط کتابفروشی‌ها پدید آمد، این تصمیم گرفته شد که مدل نمایشگاه کتاب تهران در سطح استانی نیز طراحی و تجربه شود و نخستین تجربه نیز در استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز شکل گرفت. پس از پایان کار و در صورت بازخورد‌های مثبت این اقدام، تلاش می‌کنیم این مدل را در استان خراسان رضوی نیز تجربه کنیم. برآورد ما این است که این اقدام در سال آینده صورت بگیرد.

برگزاری نمایشگاه‌ها و پویش‌های کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی

«بی بی فاطه حسینی» سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در گفتگو با شهرآرانیوز در تشریح برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در هفته کتاب گفت: از جمله برنامه‌های این هفته، برگزاری برنامه‌ای با عنوان «نمایشگاهی به وسعت یک استان» است که در تعدادی از مساجد محوری و مدارس برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، ۷ کتاب منتخب در قالب پویش کتابخوانی در کلیه مساجد و مدارس استان معرفی می‌شود که این معرفی کتاب در برنامه مراسم آغازین هر روز مدارس و فاصله بین دو نماز در مساجد اتفاق می‌افتد. ضمن این که معرفی این کتاب‌ها به جای پخش تیزر‌های تبلیغاتی پیش از نمایش فیلم نیز در سینما‌ها نیز صورت می‌گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های رونمایی کتاب و مراسم جشن امضا در حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها، جلسات نقد و بررسی کتاب در برخی از موسسات فرهنگی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نویسندگان جوان، از جمله دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

دیدار مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ۲ نفر از نویسندگان مشهدی

گفتنی است مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به همراه سرپرست معاونت فرهنگی این اداره کل، امشب در منزل «احمد امیری پور» و «محسن رحیم دل» از نویسندگان مشهدی که در حوزه‌های معارفی و داستان کوتاه تالیف‌های متعددی دارند نیز حضور یافت و احوال آنان را جویا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->